Coronavirus

Maatregelen en antwoorden

Maatregelen en antwoorden

Coronavirus

Wij zijn er voor u. Juist nu.

Wij krijgen momenteel veel vragen over de (mogelijke) gevolgen van het Coronavirus. Allereerst hebben ook wij onze maatregelen aangescherpt in verband met het virus, voor zowel u als onze eigen veiligheid. Daarnaast hebben we de meest gestelde vragen hieronder uitgewerkt, omdat we ons voor kunnen stellen dat u dezelfde vragen heeft. Mocht uw vraag er niet tussen staan, staan wij uiteraard voor u klaar om deze telefonisch of per mail te beantwoorden.

Onze maatregelen

  • Onze kantoren zijn alleen op afspraak geopend.
  • Bezichtigingen gaan door, bij voorkeur met 1 of maximaal 2 personen.
  • Tijdens de bezichtiging willen wij u vragen een mondmasker te dragen.
  • Twijfelt u aan uw gezondheid? Blijf thuis en voorkom besmetting van anderen.
  • Wij volgen te allen tijde de instructies van het RIVM.

Wij kunnen overeenkomsten via een online-systeem toesturen zodat u digitaal, dus zonder de overeenkomst op papier te printen, kunt ondertekenen. De getekende versie ontvangen wij direct in onze mailbox voor verdere afhandeling.

We zien een zeer wisselend beeld en een duidelijk verschil tussen het type onderneming. Zo zijn er een aantal bedrijfstakken die zichtbaar veel last hebben van deze “crisis” (denk bijvoorbeeld aan de horeca en de events), terwijl anderen ondernemers er financieel baat bij hebben. De markt als geheel laat nu een lichte daling zien, maar staat zeker niet stil. Ondernemingen die moeten en willen verhuizen, nemen deze stap nog steeds. Verder wordt er door de schaarste in onze regio en de lang aanhoudende hoogte van de vraag verwacht dat de markt relatief snel zal herstellen.

In het algemeen? Ja. Hoewel de markt een lichte daling laat zien, staat hij zeker niet stil en wordt er door de schaarste in de regio en de lang aanhoudende hoge vraag verwacht dat de markt relatief snel zal herstellen. Wel kan het zijn dat wij u een andere aanpak adviseren.

Wij hebben een grote database met mensen die actief op zoek zijn naar huisvesting. Het kan zijn dat we uw bedrijfspand aan hen aanbieden en ervoor kiezen het gebouw later op marketing platformen zoals Funda te plaatsen, om ervoor te zorgen dat uw pand extra in de kijker staat op het moment dat het website bezoek bij deze kanalen weer volledig op peil is.

Ja, zeker. Wij verzekeren u ervan dat wij alle nodige voorzorgsmaatregelen nemen om uw gezondheid en die van onze medewerkers zo veel mogelijk te beschermen. Daarom verzoeken we u om met zo min mogelijk personen bij de afspraak aanwezig te zijn (ofwel: uitsluitend de personen die direct betrokken zijn).

Bij symptomen van ziekte (koorts, verkoudheid, hoesten of niezen) of als u vermoedt dat u in contact bent geweest met een besmette persoon vragen we u contact met ons op te nemen en niet te verschijnen. Wij zullen dan samen met u naar een oplossing zoeken.

Dat hangt ervan af. Bij een financieringstaxatie moet contact worden opgenomen met de desbetreffende bank. Zij hebben richtlijnen over of het object inpandig geïnspecteerd dient te worden. Wij voeren dit contact met de bank voor u. Naast de standaard documenten die u aanlevert vragen onze collega’s ook om beeldmateriaal van het object, zodat de taxateur een goede indruk krijgt en u hierover kan informeren.

Bij taxaties omtrent aankoop, verkoop, interne of overige doeleinden voldoet een geveltaxatie. Hierbij geldt wel dat er ook wordt gevraagd om beeldmateriaal van het object, zodat de taxateur een goede indruk krijgt.

Bedrijven

We zien een zeer wisselend beeld en een duidelijk verschil tussen het type onderneming. Zo zijn er een aantal bedrijfstakken die zichtbaar veel last hebben van deze “crisis” (denk bijvoorbeeld aan de horeca en de events), terwijl anderen ondernemers er financieel baat bij hebben. De markt als geheel laat nu een lichte daling zien, maar staat zeker niet stil. Ondernemingen die moeten en willen verhuizen, nemen deze stap nog steeds. Verder wordt er door de schaarste in onze regio en de lang aanhoudende hoogte van de vraag verwacht dat de markt relatief snel zal herstellen.

In het algemeen? Ja. Hoewel de markt een lichte daling laat zien, staat hij zeker niet stil en wordt er door de schaarste in de regio en de lang aanhoudende hoge vraag verwacht dat de markt relatief snel zal herstellen. Wel kan het zijn dat wij u een andere aanpak adviseren.

Wij hebben een grote database met mensen die actief op zoek zijn naar huisvesting. Het kan zijn dat we uw bedrijfspand aan hen aanbieden en ervoor kiezen het gebouw later op marketing platformen zoals Funda te plaatsen, om ervoor te zorgen dat uw pand extra in de kijker staat op het moment dat het website bezoek bij deze kanalen weer volledig op peil is.

De verhuurder zal in eerste instantie geïnteresseerd zijn welke stappen de huurder al heeft ondernomen om deze situatie of de problemen te beperken/lossen. Denk hierbij aan het uitwerken van verschillende noodscenario’s. Ook zal de betalingshistorie en de relatie tussen huurder en verhuurder een belangrijke rol spelen. Een open deur: maar een goed voorbereid gesprek met de verhuurder is hierin de eerste, maar belangrijke stap.

Bevindt u zich operationeel of financieel in een gespannen situatie, door bijvoorbeeld een aflopend huurcontract? Zeker doen! De huidige situatie biedt namelijk ook kansen. Zo maakt u door de teruggelopen vraag meer kans en kunt u een besparing realiseren. Wij worden met grote regelmaat gevraagd naar marktinformatie, omdat bedrijven de kansen en risico’s afwegen. Mogelijk heeft een van onze relaties een goede oplossing voor uw probleem.

In beginsel, nee. Wel zien wij verschillende situaties ontstaan waarbij de verhuurder uit goodwill of coulance bereid is een aangepaste betalingsafspraak te maken. Dit is dan geen huurkorting, maar vaak gaat het om een lening dan wel een uitgestelde betaling.

Indien een huurder aanspraak wil maken op huurkorting op basis van overmacht, gebrek of onvoorziene omstandigheid dan zal de rechter daar uitspraak over moeten doen. Wel is het aannemelijk dat er een beroep wordt gedaan op een bijzondere omstandigheid.

Commercieel vastgoed taxeren

Ja, zeker. Wij verzekeren u ervan dat wij alle nodige voorzorgsmaatregelen nemen om uw gezondheid en die van onze medewerkers zo veel mogelijk te beschermen. Daarom verzoeken we u om met zo min mogelijk personen bij de afspraak aanwezig te zijn (ofwel: uitsluitend de personen die direct betrokken zijn).

Bij symptomen van ziekte (koorts, verkoudheid, hoesten of niezen) of als u vermoedt dat u in contact bent geweest met een besmette persoon vragen we u contact met ons op te nemen en niet te verschijnen. Wij zullen dan samen met u naar een oplossing zoeken.

Dat hangt ervan af. Bij een financieringstaxatie moet contact worden opgenomen met de desbetreffende bank. Zij hebben richtlijnen over of het object inpandig geïnspecteerd dient te worden. Wij voeren dit contact met de bank voor u. Naast de standaard documenten die u aanlevert vragen onze collega’s ook om beeldmateriaal van het object, zodat de taxateur een goede indruk krijgt en u hierover kan informeren.

Bij taxaties omtrent aankoop, verkoop, interne of overige doeleinden voldoet een geveltaxatie. Hierbij geldt wel dat er ook wordt gevraagd om beeldmateriaal van het object, zodat de taxateur een goede indruk krijgt.

Vragen over uw specifieke situatie? Neem contact met ons op!

Neem contact met ons op

Deze website maakt gebruik van cookies

Voor welke cookies geef je akkoord?

Meer informatie